Wednesday, November 17, 2010

Thanks to AllahuRabbi....


Happy Eid Adha...sejarah Pengorbanan Nabi Ibrahim dan Ismail yang wajib disingkap oleh kita sebagai ummat Islam. Malah banyak sejarah lain yang harus dibuka bagi kita sama2 menghayati erti pengorbanan yang sebenar....
everything yg kite blaja harus di aplikasikan dalam kehidupan harian..right? tp bukan mudah..yang pasti tidak mustahil...

Whats in front of your eyes...The Biggest Miracle....Alhamdulillah...

kadang-kadang kite slalu tak sedar apa yang ada dihadapan kita terlalu berharga...namun sibuk mengejar sesuatu yg tak pasti...adakah itu tandanya kite tidak bersyukur dengan apa yang dikurniakan AllahuRabbi??....Nauzubillah...semoga kita tidak tergolong ye :)....terlalu sukar untuk mencari sesuatu untuk kepuasan diri...sebb itu pentingnya rasa syukur dengan setiap nikmat kurniaan Nya...tapi bagaimana??




"Bermula fikrah dengan fikir..kerana berfikir datangnya zikir...bila berzikir terserlah kebenaran..dan kebenaran itu datangnya dari Al-quran,....."




"Ya Allah...izinkan diriku dimana2 bahagian bumi ini yang sempurna agar aku mampu untuk meraih kenikmatan nikmatMu YaRabb....aminnn..."

0 comments:

Post a Comment